Förstärkt matutbud i Farsta Centrum

Farsta Centrums 17 miljoner besökare har fått ett förstärkt mat- och restaurangutbud med flera nyöppnade koncept.

Efterfrågan på nya spännande restaurangkoncept ökar i Sverige i takt med att befolkningen lägger en allt större del av sin inkomst på att äta ute. Vi har därför  förstärkt det redan stora matutbudet i Farsta Centrum ytterligare. På restaurangtorget, som ligger på nedre plan, har vi arbetat med att skapa nya flöden och en enhetlig profil samtidigt som vi etablerat nya starka koncept för besökarna. Speciellt så har nyöppnade Bastard Burgers visat sig vara riktigt populär. 

Farsta Centrum har varit en del av Farstabornas vardag i snart 60 år. Redan när dörrarna slogs upp 1960 var det en plats för arbete, bostäder och torghandel där människor möttes för att umgås och göra affärer. Idag är centrumet en attraktiv regional handelsplats med drygt 17 miljoner besökare varje år och med ett 150-tal butiker, restauranger och service.

Med satsningen vill vi göra Farsta Centrum till en matdestination, dels för de som besöker handelsplatsen, men också för de många som bor och arbetar i området. Atrium Ljungberg äger kontorsfastigheter i området där drygt 2 500 personer arbetar.

Förutom de nya restaurangerna har även flera nya butiker öppnat, bland annat Normal och Kitch´n.