Från Best of Brands till livsstilskonceptet Alternativet

De tidigare ägarna till Best of Brands, Lars Rabenius och Thomas Fjellström, öppnade i slutet på april livsstilskonceptet Alternativet i Sickla Köpkvarter. Den nya satsningen spänner över nära 800 kvadratmeter fördelade på två plan i en lokal med imponerande takhöjd och med butiksfönster från golv till tak.

Alternativet ska vara som en levande marknadsplats och är framtaget i nära samarbete med Wester+Elsner. Det är ett livsstilskoncept med mode som bärande del och sortimentet omfattar dam- och herrmode men även barnkläder, underkläder och tillbehör till barn samt accessoarer som smycken, väskor i sortiment. Förutom mode finns därtill en home-del med inredningsprylar och smådetaljer till hemmet som vaser, poster och doftljus samt skönhet till dam och herr.

I varumärkesutbudet på modesidan är det en blandning av mode-, street- och outdoorvarumärken som Adnym Atelier, Knowledge Cotton Apparel, Edwin, Calvin Klein Jeans, Helly Hansen, Mads Nørgaard, Wood Wood, Love Stories, Stine Goya, Levete Room, Organic Basics, FWSS, Rails, Carhartt Wip, smycken från Maria Black, väskor från Nunoo Bag och barnkläder från Mini Rodini.

Tanken med Alternativet är just att vara ett alternativ och ett komplement till det övriga utbudet i Sickla och framförallt vara en inspirerande yta och en butiksmiljö i ständig rörelse och förändring.

Lars och Thomas valde Sickla för deras nya satsning utifrån deras långa samarbete med Atrium Ljungberg och deras historik med Best of Brands. De kan Sickla väl och känner målgruppen. De har varit tydliga med att de inte på något vis vill konkurrera med Best of Brands eller någon annan aktör på plats utan hela grunden till Alternativet är att bygga något som tillför centrumet och kunderna något nytt.

Vi önskar Alternativet ett stort lycka till!

/René Stephansen, fastighetschef Sickla