Atrium Ljungberg finalist i tävlingen Sveriges... - Atrium Ljungberg

Atrium Ljungberg finalist i tävlingen Sveriges snyggaste kontor

Atrium Ljungbergs nya aktivitetsbaserade huvudkontor har röstats fram som en av tre finalister i Lokalnytts tävling Sveriges snyggaste kontor.

Tävlingen "Sveriges snyggaste kontor" arrangeras av Lokalnytt och i år var hela 84 kontor nominerade. En omröstning pågick under perioden 1-21 oktober där det totalt kom in 44 148 röster på de 84 nominerade kontoren. De tre kontoren med flest röster har gått vidare till final.

De tre finalisterna är:
• HiQ, Göteborg
• Ideas, Malmö
• Atrium Ljungberg, Stockholm

Alla tre finalister kommer att uppmärksammas på Stora Kontorsdagen på Grand Hotel i Stockholm den 6 november. Då kommer också vinnarkontoret att utses.

Om Atrium Ljungbergs nya huvudkontor

I början av 2018 flyttade Atrium Ljungberg sitt huvudkontor till nya lokaler i Sickla, mitt i den stadsdel som företaget utvecklar. Det nya kontoret är helt aktivitetsbaserat och skapat för att främja samarbete, kreativitet och effektivitet. Kontoret fungerar även som showroom och inspiration för utvecklingen av Atrium Ljungbergs kontorserbjudande.

På det nya huvudkontoret finns inga fasta arbetsplatser. Istället är ytan uppdelad i olika miljöer, där medarbetarna kan välja plats utifrån behov och arbetsuppgift. På kontoret finns allt från helt tysta zoner, telefon- och mötesrum till större gemensamma arbetsbord, co-workingytor och lounger.