”Saluhall Live” nominerad till Best Innovation ... - Atrium Ljungberg

”Saluhall Live” nominerad till Best Innovation på NCSC Awards

Söderhallarnas digitala storsatsning Saluhall Live – liveshopping med fokus på mat och dryck – har nominerats till Best Innovation på NCSC Awards. Vinnaren utses den 7 april.

Sedan i höstas har matintresserade i hela landet kunnat ta del av Saluhall Live från Söderhallarna i Stockholm. Två gånger i månaden bjuds det på livestreamad matinspiration med olika handlare och matprofiler, där tittarna snabbt och smidigt kan klicka hem produkter direkt i webbshoppen. I och med Saluhall Live kan Söderhallarnas restauranger och butiker nå ut till kunder över hela landet.

Saluhall Live har nu nominerats till priset Best Innovation på NCSC Awards. Priset främjar innovativt tänkande och kommer att ges till det centrum som har implementerat ett koncept eller en idé som går utöver det traditionella för att skapa mervärde för besökare och centrum.

- Genom att digitalisera vårt erbjudande kan vi hitta nya vägar för våra hyresgäster att nå en bredare publik. Liveshopping har vunnit mark senaste åren, men framför allt inom mode. Vi ser stor potential i att överföra detta nya sätt att handla även till mat. säger Julie Améen, affärsutvecklingschef Nya affärer på Atrium Ljungberg.

Sändningarna har haft olika teman och olika aktörer bland Söderhallarnas hyresgäster lyfts fram, ofta i samarbete med kända matprofiler. Bland personerna som medverkat hittar vi bland annat komikern och kocken Nisse Hallberg, Sveriges Mästerkock-vinnaren Kristin Kashou och Hela Sverige Bakar-deltagaren Mattias ”Kostymbagaren” Celinder. I dagarna drog säsong två i gång, där det populära hamburgerkonceptet Bun Meat Bun lanserade Söderburgaren, en specialframtagen hamburgare som skapats i dialog med Bun Meat Buns följare i sociala kanaler. Söderburgaren finns endast att köpa i Söderhallarna.

– Första säsongen av Saluhall Live blev en succé! Det var ett fantastiskt sätt för oss att nå ut till våra existerande kunder på ett innovativt sätt, och samtidigt nå nya kunder som upptäckte Söderhallarna och dess utbud för första gången. I säsong två bjuder vi på nya och inspirerande teman. Vi kommer bland annat att djupdyka i pastahantverket, lära oss mer om matsvinn, prova mat från alla världens hörn och fira World Cheese Day. Allt tillsammans med våra handlare och välkända profiler, säger Jennipher Bergqvist, marknadsansvarig på Söderhallarna.