Period Pack tecknar avtal i Bas Barkarby - Atrium Ljungberg

Period Pack tecknar avtal i Bas Barkarby

Atrium Ljungberg har tecknat avtal med Period Pack om nytt kontor i Bas Barkarby. Period Pack blir ytterligare ett tillskott till det kluster av vård och hälsa som växer fram i huset. Sedan tidigare finns där även Distriktstandvården, Almakliniken vårdcentral och Friskis&Svettis.

Period Pack startade som ett UF-företag i början av 2018 av Lova Svensson och Amanda Mattsson. Idén var redan från början att öka tillgängligheten av mensskydd via automater placerade på arbetsplatser och skolor. Efter bildande av aktiebolag och löpande produktutveckling lanserades produkten 2021 och finns idag på över 4000 toaletter runt om i Norden.

– Vi är så glada att hälsa Period Pack välkomna till oss. Det är ett innovativt bolag med en stark och viktig vision i grunden. De kommer att passa väl in i mixen av hyresgäster och stärker Bas Barkarbys position som destination med fokus på vård och hälsa, säger David Jangvad, leasing manager på Atrium Ljungberg.

– Vi är jätteglada att få flytta in i vårt nya kontor i Bas Barkarby. Redan från första stund när vi besökte lokalen kände vi att det otroliga ljusinsläppet och den moderna designen gav oss inspiration och energi. Något som blev avgörande för oss i valet av lokal, säger Amanda Mattsson, VD, Period Pack.

Bas Barkarby med sina 14 våningar slog upp sina portar i januari 2022, mitt i Barkarbystaden som är ett av norra Stockholms mest expansiva områden. Läget är strategiskt precis intill E18, pendeltåg och den kommande tunnelbanestationen. Bas Barkarby är ett multifunktionellt kvarter för näringsliv, kultur, lärande och hälsa. I huset ryms förutom vårdcentral och gym även en gymnasieskola, idrottshall, restaurang och flera kontor. Barkarby växer i snabb takt för att kunna rymma 30 000 invånare och redan idag bor och verkar cirka 7 000 personer i stadsdelen.

Hyresavtalet med Period Pack är ett så kallat grönt hyresavtal - en överenskommelse mellan hyresvärd och hyresgäst om gemensamma åtgärder för att behålla eller förbättra lokalens miljömässiga prestanda.

Nacka 2023-09-06