ASTORIA CINEMAS öppnar ny biograf i Sickla - Atrium Ljungberg

ASTORIA CINEMAS öppnar ny biograf i Sickla

ASTORIA CINEMAS öppnar den 1 september 2006 ett nytt biografkomplex i Dieselverkstaden i Sickla. Biografen kommer ha den modernaste tekniken och fem salonger med totalt 620 sittplatser. - Att lägga en biograf i Dieselverkstaden överensstämmer med vår vision om Sickla som en mötesplats där arbetsplatser, handel, service och kultur förenas, säger Anders Nylander, VD för LjungbergGruppen. Tillsammans med Astoria Cinemas höjer vi nivån och kvaliteten i utbudet ytterligare i Sickla Köpkvarter. - LjungbergGruppen har skapat en inspirerande och kreativ miljö, där biografen kommer att smälta in på ett naturligt sätt. Vi kommer att kunna bidra med en bra filmrepertoar där bredd och mångfald blir centrala begrepp. Inte minst blir samarbetet med Nacka Kommun kring skolbion viktigt. Men framförallt tror vi att samarbetet med andra organisationer och föreningar i huset kan bidra till en spännande och utmanande verksamhet, säger Mattias Nohrborg, VD på Astoria Cinemas. - Vi är jätteglada över att få igång detta projekt, fortsätter Mattias Nohrborg. Det ligger helt i linje med Astoria Cinemas idé om att driva biografer nära publiken i miljöer som har något mer att erbjuda. Astoria i Sickla är ett bevis på Astoria Cinemas nya profil och inriktning. Vi kommer att göra allt för att bygga upp en ny biografkedja med ny profil, morgondagens biografer. LjungbergGruppen AB (publ)

wkr0019.pdf