City-utbud i Sickla Köpkvarter - Atrium Ljungberg

City-utbud i Sickla Köpkvarter

Sickla Galleria kommer att få ett shoppingutbud i klass med utbudet i Stockholms city. Såväl stora, välkända kedjor som mindre butiker, som säljer kläder från starka varumärken, kommer att etablera sig i Sickla. Det industriella rummet har inspirerat företagen att utveckla sina koncept och uppgradera sitt utbud.

Den nya gallerian öppnar den 22 september, men redan nu är det klart vilka butiker som kommer att finnas på plats. I Sickla öppnar Best of Brands, som säljer kläder från olika varumärken, till exempel Sand, Lindeberg, Calvin Klein och Gant. U-turn, som säljer trendiga kläder till en yngre målgrupp, är ett annat exempel. Exit, en klädaffär för barn, vänder sig till de allra yngsta modelejonen. I gallerian kommer kunderna också att kunna handla i delikatessbutik, äta på sushirestaurang och besöka en skönhetssalong. Andra företag som kommer att finnas i Sickla Galleria är Gina Tricot, Vila, Bertoni, H&M och MQ, som säljer kläder. Skoaffärerna Nilson, Din Sko och Ecco kommer också att etablera sig, liksom sportaffären Stadium. Sickla Galleria är inrymd i en gammal, attraktiv industrimiljö, vars ljus och rymd tas tillvara. Den rustika omgivningen skapar en spännande shoppingmiljö. – Ambitionen med Sickla Köpkvarter är att kombinera det bästa hos köpcentrum, stadsdel och stormarknad, säger Karolin Forsling, utvecklings- och etableringsansvarig för handel på LjungbergGruppen. – Den som besöker Sickla ska kunna shoppa, storhandla och uträtta ärenden, men också se en teaterpjäs eller träna. Inspirerade av den unika utformningen har flera av butikerna valt att utveckla sina koncept när de etablerar sig i Sickla Köpkvarter. – Flera av företagen kommer att gradera upp sitt utbud i Sickla för att attrahera den kräsne, moderna konsumenten, säger Karolin Forsling. – Det innebär att boende på Södermalm och i Nacka får nära till ett brett och spännande utbud inom mode, skönhet och fritid som är i klass med utbudet i Stockholms city. Bilaga: lista över etablerare i Sickla Galleria LjungbergGruppen AB (Publ) Lista över etablerare i Sickla Galleria Akademibokhandeln Accessorize (accessoarer) Bertoni (herrkläder) Best of Brands (kläder från flera exklusiva varumärken) Café Chocolate Din Sko Ecco (skor) Esprit (kläder) Exit (barnkläder) Gina Tricot (damkläder) Granit (artiklar för inredning, förvaring och kontor) Guldfynd H&M I me my (bijouterier) JC Joy Kapp Ahl Mipiace (delikatessbutik) MQ Nilson (skor) Phonehouse (mobiltelefoni) Scorett (skor) Stadium (sport- och fritidsartiklar) Street One (dam- och tjejkläder) Sushi (restaurang) Systembolaget Unni (skönhetssalong) U-turn (kläder för ungdomar) Vila (damkläder) Waynes Coffee Åhléns

wkr0010.pdf