Sickla först i Stockholm med beachhandbollsturn... - Atrium Ljungberg

Sickla först i Stockholm med beachhandbollsturnering

Stockholms första turnering i beachhandboll går av stapeln i Sickla Köpkvarter under den kommande helgen, den 28 – 29 maj. 200 ton sand ska förvandla parkeringsplatsen utanför Sickla Galleria till en spelplan, eller ”strand”.

Stjärnspelare från herr-, dam- och ungdomslag kommer att finnas på plan, bland annat Skuru IK:s Patricia Löfgren – målvakten som räddade SM-guldet för en tid sedan. - Vi experimenterar för att kunna erbjuda spännande aktiviteter för de som besöker Sickla Köpkvarter för att handla och uträtta ärenden. Beachhandbollsturnering står i kontrast till de aktiviteter som brukar finnas i anslutning till ett köpcenter, säger Mattias Ersdala, centrumledare för Sickla Köpkvarter på LjungbergGruppen som arrangerar turneringen tillsammans med handbollsklubben Skuru IK. - Samarbetet med Skuru IK ligger dessutom helt i linje med vår vision om Sickla Köpkvarter. Vårt engagemang för det lokala föreningslivet är ett sätt att skapa trivsel och värna om vår närmiljö, fortsätter Mattias Ersdala. Babygym med uppblåsbar studsmatta, massage och kostråd erbjuds också under helgen på en minimässa som hålls i Sickla Köpkvarter. Det finns också en möjlighet att lyssna på livemusik och gå på vernissage för en utställning med Beatlesprylar. Information om beachhandbollsturneringen Plats: Evenemangsplatsen i Sickla Köpkvarter Tid seniorturnering: Lördag 28 maj, 10.00 – 13.30 (herrar), 13.30 – 17.00 (damer) Tid ungdomsturnering: Söndag 29 maj, 11.00 – 17.00 Deltagande herrlag: Skuru IK, Hammarby IF, Djurgården IF, AIK Deltagande damlag: Skuru IK, Skånela IF, Stockholmspolisens IF, IFK Tumba HK Deltagande ungdomslag: Bland annat Skuru IK, Tyrold och Skogås Övrigt: Kl. 13.30 på lördag presenteras Skuru IK:s ”guldtjejer” med stjärnor som målvakten Patricia Löfgren som säkrade Skuru IK:s tredje SM-guld i spetsen. Tid för intervjuer och autografskrivande ges med damlaget och övriga elitspelare. Stockholm 2005-05-27 LjungbergGruppen AB (publ)

wkr0001.pdf