Sickla Köpkvarter hyllar kreativitet – inrättar... - Atrium Ljungberg

Sickla Köpkvarter hyllar kreativitet – inrättar pris

Sickla Köpkvarter delar från och med i år ut Sickla Kreativitetspris. Det kommer att tilldelas den person, det företag eller den organisation som under det gångna året hittat en ny kreativ lösning på ett problem eller skapat nya möjligheter genom att tänka i nya banor.

I riktlinjerna för Sickla Kreativitetspris förklaras att begreppet kreativitet ska definieras i ordets bredaste bemärkelse. Ett företag som löser sina egna och kundernas problem på ett kreativt tillvägagångssätt och en konstnär som arbetar på ett nytt och kreativt sätt faller alltså bägge inom kreativitetsbegreppets definitionsram. Priset kommer att tilldelas någon i Stockholmsområdet som har löst ett problem och/eller skapat nya möjligheter genom att tänka i nya banor. – Alla människor är kreativa, menar Anders Pettersson, centrumchef för Sickla Köpkvarter på LjungbergGruppen. Vissa människor får i tidiga år höra att de inte är kreativa eller att de inte borde vara det. Vår förhoppning är att Sickla Köpkvarter för dem, och för alla andra, ska bli en kreativ oas - en fristad för entreprenörsanda. Priset kommer att delas ut i samband med invigningen av Sickla Galleria. Juryn, som består av representanter för bland annat LjungbergGruppen, Kultur Nacka och PS Communication, kommer i början av september att nominera tre kandidater. Vinnaren kommer att offentliggöras kl. 14.00 lördagen den 24 september. Vinnaren tilldelas en check på 25 000 kr. – Under invigningen kommer besökarna att bombarderas med artister, jonglörer och estradörer; intervjuer med företagare, landets bästa väggklättrare och skapandet av Sveriges längsta målning, fortsätter Anders Pettersson. Nyfikenhet och kreativa impulser kommer att prägla invigningsfesten som går av stapeln torsdag kväll den 22 september, och pågår ända fram till söndag eftermiddag. Med Sickla Köpkvarter vill LjungbergGruppen skapa något helt nytt och bryta den likformighet som präglar svenska köpcentrum. Ambitionen är att kombinera det bästa hos köpcentrum, stadsdel och stormarknad. Köpkvarteret ska vara ett växthus för experiment, och erbjuda ett utbud anpassat till den moderna konsumenten. Stockholm 2005-08-18 LjungbergGruppen AB (publ)

wkr0001.pdf