Succé i Sickla Köpkvarter - Atrium Ljungberg

Succé i Sickla Köpkvarter

Sedan Sickla Galleria öppnade i september har försäljningen i Sickla Köpkvarter stigit över alla förväntningar, både för nystartade och redan etablerade butiker. LjungbergGruppen bedömer nu att Sveriges första köpkvarter kommer att ha en försäljning på 1,7 miljarder kronor nästa år.

Sedan den 22 september när Sickla Köpkvarter invigdes har runt 900 000 nya och gamla kunder besökt området. De cirka 40 nyöppnade butikerna som ligger i Sickla Galleria har lockat runt 655 000 köpsugna besökare, men även redan etablerade butiker har haft en försäljning över all förväntan. Under oktober uppgick handelns omsättning i Sickla Köpkvarter till cirka 150 miljoner kronor. Det är nästan 50 procent högre än under samma period förra året. LjungbergGruppen bedömer att Sickla Köpkvarter kommer att omsätta 1,7 miljarder kronor. nästa år. – Försäljningssiffrorna visar att vi har valt rätt koncept när vi kombinerar det bästa hos köpcentrum, stadsdel och stormarknad. Experiment, entreprenörskap och kreativitet har varit våra ledord när vi skapat vår unika mix av stor- och småskalighet. Människor som shoppar eller storhandlar i Sickla kan exempelvis även botanisera bland glasblåsare, balkongbutik, konstgalleri och krukmakeri i ateljébutikerna på design- och hantverksgatan, säger Anders Pettersson, centrumchef på Sickla Köpkvarter. LjungbergGruppen fortsätter att locka nya företag att etablera sig i Sickla Köpkvarter. Det senaste tillskottet är sportkedjan Intersport, som öppnar en butik på 900 m² den 24 november. – Vi har inspirerats av LjungbergGruppens satsning på mångfald och kreativitet i Sickla Köpkvarter, den känns äkta och rätt i tiden. Design och kreativitet är viktiga begrepp inom sport idag. Intersport erbjuder sportartiklar och kläder som lockar en trendmedveten publik, säger Magnus Smith, butiksägare. – Intersport är ett väletablerat företag som på ett positivt sätt kompletterar och förstärker mångfalden som präglar Sickla Köpkvarter, säger Anders Pettersson, centrumchef på Sickla Köpkvarter. LjungbergGruppen AB (publ)

wkr0010.pdf