Byggstart för Västberga Handel i San Remo bageriet - Atrium Ljungberg

Byggstart för Västberga Handel i San Remo bageriet

Atrium – LjungbergGruppen startar ombyggnaden av gamla San Remo bageriet i Västberga till ny storbutikshandelsplats.

Totalt omfattar projektet 15 000 kvm butiksyta och största hyresgäst blir Coop Forum med drygt 8 000 kvm. Anläggningen kommer att stå färdig i september 2008.

– Vi får nu ännu en toppmodern stormarknad i ett mycket bra läge för våra medlemmar och kunder. Detta är ett led i vår offensiva satsning där vi både bygger nytt och rustar upp våra enheter inom Coop Forum, säger Ronnie Wångdahl, t f kedjedirektör Coop Forum.

– Västberga Handel är ett led i vår satsning på storbutikshandelsplatser runt Stockholm och Uppsala. Västberga följs av investeringar i Botkyrka och Haninge och så småningom också i Rotebro. Som meddelades tidigare den här veckan förvärvas 10,5 ha mark i Uppsala för volymhandel och Magasinet i Sickla har nyligen haft en framgångsrik premiär, berättar Staffan Linde, vice VD i Atrium – LjungbergGruppen.

Stockholm 2007-06-20
LjungbergGruppen AB (publ)