Ingalill Berglund ny VD för Atrium Ljungberg - Atrium Ljungberg

Ingalill Berglund ny VD för Atrium Ljungberg

Styrelsen i Atrium Ljungberg har utsett Ingalill Berglund till ny VD efter Anders Nylander. Ingalill Berglund har arbetat inom fastighetsbranschen i närmare tjugo år och har de senaste åren varit CFO i Atrium Ljungberg. Dessförinnan arbetade hon bland annat på Stadshypotek Fastigheter och Skolfastigheter i Stockholm, Sisab. Ingalill tillträder sin nya post den 8 april 2011.

- Ingalill Berglund delar bolagets starka värderingar och borgar för kontinuitet. Samtidigt får Atrium Ljungberg en ny duktig och mycket kunnig ledare i Ingalill. Styrelsen är övertygad om att hon är rätt person att fortsätta det framgångsrika arbetet med att skapa en långsiktig tillväxt och lönsamhet i bolaget, säger Dag Klackenberg, tillträdande ordförande och styrelseledamot sedan 2004.

- Jag brinner för Atrium Ljungberg och har alltid varit genuint intresserad av vår affär, säger Ingalill Berglund. Atrium Ljungberg har under de tio år jag har arbetat i företaget utvecklats starkt och har ett högt anseende hos våra kunder. Vi har en stor potential i vår projektportfölj och har startat projekt för närmare 3 mdkr. Jag ser mycket fram emot att leda bolaget i den spännande framtid vi har framför oss.

Det var den 30 november 2010 som Anders Nylander meddelade att han efter åtta år lämnar VD-posten på egen begäran och att en ersättare skulle vara utsedd senast i samband med årsstämman.

Stockholm 2011-03-14

wkr0005.pdf