Port73 i Haninge växer vidare - tre nya butiker... - Atrium Ljungberg

Port73 i Haninge växer vidare - tre nya butiker invigs i mars

Den 29 mars inviger Atrium Ljungberg den andra etappen av Port73 tillsammans med Blomsterlandet, Cervera och Babyproffsen. Handelsplatsen växer vidare redan femton månader efter starten och arbetet med ytterligare en expansion pågår för fullt.

I oktober 2010 invigde Atrium Ljungberg Haninges nya handelsplats Port73. Utvecklingen och efterfrågan i regionen har varit så stor att man i september 2011 beslutade att bygga ut Port73 med ytterligare 12 000 kvm uppdelat i två etapper. Den första av dessa etapper är nu fullt uthyrd. Cervera och Blomsterlandet är klara hyresgäster sedan tidigare och nu är även avtal tecknat med Babyproffsen - en babybutikskedja med ett femtiotal butiker i Sverige, från Ystad i söder till Skellefteå i norr. Alla tre butiker invigs den 29 mars 2012.

- Vi är mycket glada över att idag kunna presentera ytterligare ett nytt koncept för Port73 i form av Babyproffsen och ser verkligen fram emot öppningen i mars. Babyproffsen, Cervera och Blomsterlandet kommer att förstärka utbudet för våra viktigaste målgrupper; familjer och husägare. Det här är en viktig byggsten i vårt arbete med att skapa en stark regional handelsplats av Port73, säger Carola Lavén, affärsutvecklingschef på Atrium Ljungberg.

Arbetet med en fortsatt utbyggnad om cirka 10 000 kvm pågår för fullt. Här kommer bland annat dagligvarukedjan Willys att flytta in och förhandlingar pågår med flera andra hyresgäster. Invigningen för Willys och de övriga sker under våren 2013. Då kommer Port73 bestå av närmare 40 butiker på en total area om cirka 37 000 kvm.

Stockholm 2012-01-16

wkr0006.pdf