Stor succé för hemlig gruva - nu även med... - Atrium Ljungberg

Stor succé för hemlig gruva - nu även med gruppbokningar

I över 70 år var Atlas Copcos gruvgångar 20 meter ner i urberget, under Sickla Köpkvarter i Nacka, en väl bevarad hemlighet. När gruvan öppnades för allmänheten i våras var succén ett faktum. Nu är höstens turer också snart fullbokade och konceptet öppnas upp för gruppbokningar.

Sickla ovan och under jord är ett samarbete mellan Atlas Copco, Nacka kommun, fastighetsägaren Atrium Ljungberg och Stockholms läns museum. Guidade rundvandringar anordnas varje helg i det industrihistoriskt unika Sicklaområdet, där flera av de industrier som satte sin prägel på Stockholm i slutet av förra sekelskiftet hade sin hemvist. Rundvandringarna avslutas med ett besök i Atlas Copco-gruvan, 20 meter rakt ner i urberget.

Då många föreningar och företag har efterfrågat enskilda visningar av gruvan ges nu möjlighet för grupper att boka enskilda turer. För mer information om detta kontakta Stockholms läns museum. För information om turerna, se www.sicklaovanunder.se.

Pressvisning
Journalister som missade pressvisningen den 21 april är välkomna att besöka gruvan för möjlighet att fotografera och ställa frågor om platsen. Kontakta Daniel Frykholm för att boka in ett sådant tillfälle.

Nacka, 2012-09-18

Pressmeddelande 2012-09-18 Stor succé för hemlig gruva