Urban Deli öppnar sin andra restaurang-deli-but... - Atrium Ljungberg

Urban Deli öppnar sin andra restaurang-deli-butik mitt i Sickla Affärskvarter

Efter succén på Nytorget på Södermalm i Stockholm tar Urban Deli nu nästa steg. I november 2012 öppnar Sickla Urban Deli i Sickla Affärskvarter. Tillsammans med den redan framgångsrika mixen av restaurang, delibutik och mataffär kommer även ett nytt spännande matlabb finnas i den 850 kvadratmeter stora lokalen.

Atrium Ljungberg har i många år drivit utvecklingen av Sickla i Nacka kommun och skapat en bred mix av kontor, handel, service, lärande och kultur i området. Under senare tid har Sickla även utvecklats kraftigt vad gäller nya kontorsetableringar. Atrium Ljungbergs ambition är att i området skapa ett spännande stadsliv med ännu mer liv och rörelse under större del av dygnet.

- Vi vill skapa liv inte bara i, utan även mellan husen och därmed skapa livfulla samband och stråk. Vi tror att det bästa sättet att lyckas med detta är att lägga attraktiva publika verksamheter i kontorshusens entrévåningar. Vi är ytterst omsorgsfulla i valet av aktörer och Urban Deli har med sina framgångar vid Nytorget bevisat vilken kapacitet de har att skapa en unik häftig mötesplats där matupplevelsen står i centrum säger Linus Kjellberg, affärsutvecklare på Atrium Ljungberg.

Urban Deli öppnade 2009 sin första, 650 kvadratmeter stora, restaurang på Nytorget i Stockholm och blev med sin nyskapande mix av restaurang, butik och deli snabbt en uppskattad och självklar mötesplats. När det nu är dags för en andra etablering väljer man Sickla framför innerstaden.

- Sickla ligger precis i skarven mellan innerstad och förort och det är tydligt åt vilket håll staden växer. Sickla håller på att utvecklas till ett Sicklamalm och vi vill vara med från början! Sickla har med Hammarby Sjöstad och Nacka kommun ett spännande upptagningsområde med stor potential och kundgrupper som vi tror attraheras av vårt koncept. Dessutom ligger Sickla extremt lättillgängligt, menar Jesper Weidlitz, vd för Urban Deli.

Liksom köpkvarterets besökare och de många boende i närområdet kommer de tusentals kontorsarbetande i Sickla förhoppningsvis att finna sin självklara mötesplats hos Urban Deli.

- Ambitionen är att förse alla som jobbar på kontor i Sickla med allt som behövs under och i anslutning till arbetsdagen: ett brett butikssortiment med både bas- och lyxvaror samt servering av, och möjlighet att köpa med sig, frukost, lunch och middag. En skön after work ska vi också kunna ordna, säger Jesper Weidlitz.

Nytt för Urban Deli är matlabbet. Här kommer det finnas möjlighet att utveckla och experimentera med nya spännande matkoncept för restaurang och dagligvaruhandel.

- Vi är redan idag stolta över att kunna erbjuda våra kontorshyresgäster och alla våra besökare ett brett utbud av handel, restauranger, service, träning, kultur och nöjen som gör livet enklare och roligare. Vi är övertygade om att Sickla Urban Deli kommer att tillföra ytterligare en dimension och vi ser fram emot en spännande öppning i november i år, säger Susanne Åhlén, marknadsområdeschef i Sickla Köpkvarter.

Det här är Urban Deli
Urban Deli öppnades i oktober 2009 och är inte bara en restaurang, inte bara en mataffär, inte bara en chark och inte bara ett bageri utan en blandning av allt detta goda. Företagets filosofi är att bygga nytänkande kvalitativa verksamheter. Urban Deli har uppmärksammats både av restaurangnäringen och av livsmedelsbranschen med utnämningar som ”Årets innovatörer”, ”Årets butik” och ”Årets korv”.

Det här är Atrium Ljungberg
Atrium Ljungberg är ett av Sveriges största börsnoterade fastighetsbolag. Vårt arbete handlar om att få platser att växa och utvecklas. Våra projekt på svenska tillväxtmarknader visar att vi tänker annorlunda i en konservativ bransch. Sickla Köpkvarter i Nacka, NOD i Kista, Gränby Centrum i Uppsala och Mobilia i Malmö är exempel på hur våra medarbetare, tillsammans med omvärlden skapar nya moderna mötesplatser för arbete, shopping, fritid, kultur och shopping.

Nacka 2012-04-25