Premiär för Ica Kvantum när nybyggnad invigs i... - Atrium Ljungberg

Premiär för Ica Kvantum när nybyggnad invigs i Farsta Centrum

Onsdag 7 maj inviger Atrium Ljungberg en 3 400 kvadratmeter stor tillbyggnad i Farsta Centrum där Ica Kvantum och ytterligare tre butiker öppnar. Etableringen av de nya butikerna är ett led i att stärka det totala utbudet i Farsta Centrum och bli en stark matdestination.

I den nya byggnaden inryms också ett parkeringsgarage i två plan om drygt 140 parkeringsplatser.

- Vi är väldigt glada över att kunna erbjuda våra besökare ett ännu större utbud med Ica Kvantum, Apoteket, IT-doktorn och Taco Bar. I augusti öppnar också Pappas Deli i samma byggnad. Med en modern Ica Kvantum stärker vi utbudet genom en effektiv och rationell livsmedelsbutik med generösa öppettider, stort utbud och hög kvalitet, säger Thomas Levander, Atrium Ljungberg, marknadsområdeschef i Farsta Centrum.

- Jag tycker att Farsta Centrum sticker ut från mängden och det vill vi också göra. Vi vill vara något utöver det vanliga där hjärtat i butiken är vår färskvaruavdelning med flera manuella diskar. Farsta Centrum har varit en handels- och mötesplats i femtio år och vi tror starkt på platsen. Vi ser mycket fram emot att möta både nya och gamla kunder, kommenterar Christopher Johansson, butikschef på Ica Kvantum i Farsta Centrum.

Atrium Ljungbergs planer är att fortsätta investera i Farsta Centrum, närmast genom att vidareutveckla det nedre butiksplanet.

- Vår målsättning är att Farsta Centrum ska vara en stark matdestination och vi vill erbjuda våra kunder enkelhet i vardagen kombinerat med matglädje. Därför vill vi förstärka och förtydliga utbudet av mat- och dagligvaror även på det nedre planet, som redan idag har aktörer som Hemköp, Coop Konsum och Systembolaget, avslutar Thomas Levander.

Nacka, 2014-05-06

Pressmeddelande 140506