Atrium Ljungberg hyr ut i Sickla till PwC Sverige - Atrium Ljungberg

Atrium Ljungberg hyr ut i Sickla till PwC Sverige

Atrium Ljungberg har tecknat avtal med revisions-, rådgivnings- och redovisningsföretaget PwC Sverige om kontorslokaler i Sickla, Nacka. Inflyttning sker under sommaren 2017.

PwC startar ett nytt lokalkontor i nya lokaler på cirka 850 kvadratmeter i Sickla Front, kontorshuset som Atrium Ljungberg färdigställde 2015. PwC:s verksamhet i Sickla beräknas sysselsätta cirka 55 personer.

-Vi är stolta och glada över att kunna välkomna PwC till Sickla och till Atrium Ljungberg. PwC får toppmoderna lokaler i ett nybyggt hus vägg i vägg med Sicklas stora utbud av restauranger, shopping, kultur och service. Vi ser en stor efterfrågan på kontorslokaler i Sickla och har stora utvecklingsplaner för hela området. Just nu bygger vi ytterligare två kontorshus som kommer att färdigställas 2018, kommenterar Åke Reichard, marknadsområdeschef Sickla väst, Atrium Ljungberg.

PwC Sverige är, med sina cirka 100 kontor i landet och med verksamhet över hela världen, marknadsledande inom revision, redovisning, skatte- och affärsrådgivning. De har cirka 50 000 kunder som består av globala företag, små och stora organisationer samt offentlig sektor.

-Vi ser fram emot att bli en del av Sickla. Genom den kommande flytten får vi optimala förutsättningar att bedriva vår verksamhet i moderna och inspirerande lokaler i ett fantastiskt bra läge. Närheten till andra verksamheter i huset och det serviceutbud som finns i närområdet gjorde Sickla till ett enkelt val för vår organisation, säger Jenny Nobrand från PwC Sverige.

Hyresavtalet med PwC är ett så kallat "grönt hyresavtal" - en överenskommelse mellan hyresvärd och hyresgäst om gemensamma åtgärder för att behålla eller förbättra lokalens miljömässiga prestanda. Sickla Front är miljöcertifierat enligt Breeam.

Nacka 2016-11-28