Atrium Ljungberg vinner Hugin & Munin-priset

För andra året i rad vinner Atrium Ljungberg Fastighetsvärldens Hugin & Munin-pris. Priset delas ut till det fastighetsbolag som arbetat bäst med finansiell information och kommunikation under året. 

–  Vi är jättestolta och glada över utmärkelsen. Vi har jobbat långsiktigt och uthålligt med kommunikationsfrågorna och det här en bekräftelse på att vi gör rätt saker, säger Mari Edberg, kommunikationschef på Atrium Ljungberg.

Trettio bolag har bedömts på tio olika områden i Fastighetsvärldens genomgång. Till exempel granskas bolagets årsredovisning, pressmeddelanden, hemsida och sociala medier. Atrium Ljungberg rankas högst i fyra av kategorierna och näst högst i ytterligare fyra kategorier.

– Förutom att vi har kompetenta medarbetare på kommunikationsavdelningen betyder det mycket att ledningen, med vd i spetsen, ser kommunikationen som en affärsstrategisk fråga. Bra kommunikation bygger på samarbete, transparens och bred förståelse för hela verksamheten, säger Mari Edberg.

Under det senast året har Atrium Ljungberg bland annat lanserat en helt ny webbplats, ökat sin närvaro i sociala medier och arbetat mer proaktivt med pr.

Om Hugin & Munin-priset

- Priset delas ut för 19:e året i rad av tidningen Fastighetsvärlden.

- Kategorierna som bedöms är Årsredovisning proffs, Årsredovisning lekmän, VD-ordet, Bestånd, Projekt, Presentation medarbetare, IR/snabbfakta, Pressmeddelande, Hemsida och Sociala medier.

- Prisets namn grundar sig de båda korparna Hugin och Munin, som i nordisk asatro är symboler för goda budbärare.

Nacka, 2016-06-22
Atrium Ljungberg AB (publ)

Release