Mer mode i Gränbystaden - Atrium Ljungberg

Mer mode i Gränbystaden

Nu höjs modegraden ytterligare i Gränbystaden, Uppsala. Fyra nya butikskoncept öppnar i slutet av november 2016. I och med detta är det nya modestråket i gallerian färdigställt.

De nya butikskoncepten Johnells, John Henric, Feet First samt Elite Nails är samtliga helt nya på Uppsalamarknaden. Johnells, som idag har 10 butiker i Mellansverige och är en av Sveriges största multibrandkedjor i premiumklassen, öppnar en 800 kvadratmeter stor multibrandbutik för både dam och herr med varumärken som Gant, Boss, Tiger of Sweden, Michael Kors och Tory Burch.

– Vi är ett familjeföretag med lång historik och ett handplockat urval, en service i världsklass och omtanke på riktigt. Uppsala är en ny och viktig marknad för oss och det känns spännande att öppna butik på en så expansiv plats som Gränbystaden. Här kan vi fortsätta arbetet med drömmen om att bygga Sveriges bästa modeklädkedja i premiumklassen. säger Janne Thorstensson, etableringsansvarig och delägare Johnells.

Under hösten kommer även de befintliga butikerna på plan två i gallerian; Twilfit, Vila, Gina Tricot, Bik Bok, Cubus och Carlings att flytta in i helt nya lokaler. Ett nytillskott kommer även att ske i form av modebutiken Mira Mar. Butiken har funnits i centrala staden i mer än 20 år och är välkänd för Uppsalaborna. Butiken i Gränbystaden blir företagets andra etablering.

– Vi fortsätter att tillföra nya och inspirerande varumärken till Gränbystaden. För att Gränbystaden ska ta steget till en ny stadskärna i Uppsala har vi en långsiktig strategi att förstärka modeutbudet. Därför är vi väldigt glada över att kunna erbjuda Uppsalaborna ytterligare nyheter såsom Jonells, John Henric, Elite Nails och Feet First. Vi är även glada att våra befintliga hyresgäster väljer att utöka och förbättra sina butiker i takt med att Gränbystaden växer och utvecklas, säger Daniel Kvant Suber affärsutvecklare Atrium Ljungberg.

Nacka, 2016-08-23