Paradiset skruvar upp expansionstakten – öppnar... - Atrium Ljungberg

Paradiset skruvar upp expansionstakten – öppnar sin tredje matbutik i Sickla

Paradiset, Skandinaviens största butik för ekologiska och naturliga produkter, fortsätter att expandera. Nu, knappt 1,5 år efter första butiksöppningen på Södermalm, slår Paradiset upp portarna till sin tredje butik i Sickla och blir på allvar ett alternativ till  de etablerade dagligvarujättarna. Med 20 nya butiker på bara fem år ska Paradiset göra det lättare för fler att äta mer hälsosamt och medvetet.

Paradiset öppnade sin första matbutik på Södermalm i juni 2015 och i maj 2016 expanderade företaget till centrala Stockholm. Nu har turen kommit till Sickla som från januari får en 1 538 kvm stor fullsortimentsbutik med naturliga och ekologiska produkter, fria från onödiga och skadliga tillsatser. Med öppningen av den tredje butiken blir Paradiset en allt starkare utmanare till dagligvarujättarna. Målet är att inom fem år öppna hela 20 butiker, både i Sverige och internationellt, och den långsiktiga visionen är att göra ekologisk och hälsosam mat tillgänglig för alla.

–  Allt fler konsumenter bryr sig om vad de äter, varifrån maten kommer och vad den innehåller. Det kraftigt ökade intresset för ekologisk mat har bidragit till vår framgång hittills och skapar förutsättningar för våra ambitiösa framtidsmål, säger Johannes Cullberg, grundare och VD, Paradiset.

I den nya butiken finns det en delikatessdisk med ett brett utbud av hemlagad mat. Utöver det erbjuder Paradiset Sickla en foodcourt med fullständiga rättigheter och mat från Smakkultur och Orange County Foods samt en hälso- och skönhetsavdelning med anställda kostrådgivare. Nya Paradiset i Sickla ligger i Siroccohuset, med entré både från parkeringen och från Siroccogatan.

–  Sicklas besökare är mycket medvetna och vill ha produkter med hög kvalité. Paradisets erbjudande går helt i linje med detta. De säljer bara hållbar och god mat, dessutom till riktigt bra priser. Med Paradiset blir Sickla både hälsosammare och grönare, något vi är övertygade om kommer att öka vår attraktionskraft, säger René Stephansen, marknadsområdeschef på Atrium Ljungberg.

Om Paradiset
Paradiset är störst i Skandinavien på ekologiska och naturliga produkter. Matbutikerna erbjuder ett brett sortiment av livsmedel samt hälso- och skönhetsartiklar, fria från onödiga och skadliga tillsatser. Paradiset grundades år 2015 och i januari 2017 öppnar kedjan sin tredje butik i Stockholm. Samtliga matbutiker erbjuder en delikatessdisk med hemlagad mat, där stor del av maten lagas med råvaror som är skadade eller vars utgångsdatum är nära, allt för att minska matsvinnet. För att sprida kunskap om mat, hälsa och hållbarhet arrangerar Paradiset kontinuerligt utbildningar och föreläsningar. Läs mer på: www.paradiset.com

Om Sickla
Köpkvarteret i Sickla en av Sveriges största handelsplatser, mätt i butikernas sammanlagda omsättning. Det är en etablerad mötesplats med stark stadsjäl och stort folkliv där utbudet präglas av mångfald, variation och kontrast. Mindre specialbutiker blandas med stora etablerade kedjeföretag, restauranger, caféer och saluhallar.
Läs mer på: www.sickla.se

Ladda ner bild