Jysk öppnar i Mobilia, Malmö - Atrium Ljungberg

Jysk öppnar i Mobilia, Malmö

Mobilia i Malmö fortsätter att bredda sitt utbud då fastighetsägaren Atrium Ljungberg tecknat avtal med Jysk om en närmare 1 800 kvadratmeter stor butik.

Mobilia i Malmö bredda sitt utbud då Jysk slår upp portarna till en närmare 1 800 kvadratmeter stor butik i norra Mobilia. Butiken öppnar i september och kommer att utformas enligt Jysks nya koncept med fokus på inspiration och design.

Vi är väldigt glada över den starka utvecklingen i Mobilia, som under 2018 hade 14 miljoner besökare. Atrium Ljungberg har stort fokus på hållbar stadsutveckling och att skapa platser där människor trivs och vill vara. Jysk är ett starkt varumärke med en bred kundgrupp och butiken blir ett bra komplement till Mobilias övriga utbud, säger Anders Murmark, Atrium Ljungbergs fastighetschef i Malmö.

Jysk är en internationell detaljhandelskedja inom heminredning som grundandes 1979. Idag omfattar koncernen drygt 2 600 butiker i 50 olika länder, varav 142 butiker i Sverige. Bolagets strategi är att satsa på fysiska butiker för att komma nära kunderna i alla länder man är verksam i. Strategin att satsa på fysiska butiker har fått mycket uppmärksamhet i ljuset av den växande e-handeln.

Vi har länge velat flytta från vår nuvarande placering på Trelleborgsvägen till Mobilia, där det finns en attraktiv koncentration av handel. Flytten till Mobilia blir ännu ett steg i vår målsättning att utveckla och förnya vårt butiksnät och gör att vi kommer ännu närmre våra kunder, säger Carsten Lönne, etableringschef vid Jysk Sverige.

Fortsatt utveckling av Mobilia
Under 2019 fortsätter utvecklingen av Mobilia i och med det fortsatta uppförandet av det så kallade Torghuset. Nordisk Film och Funnys äventyr är några av hyresgästerna som kommer att inrymmas på de cirka 16 000 kvadratmeter som invigs 2020. Funnys Äventyr är ett kulturhus för barn där lärande, läsande och lek står i fokus. Initiativtagare är Staffan Götestam, känd dramatiker och regissör och grundare till populära Junibacken i Stockholm. Torghuset kommer även att innehålla 74 nya hyreslägenheter.

Nacka, 2019-01-15