Nu öppnar Fitness24seven i Gränbystaden - Atrium Ljungberg

Nu öppnar Fitness24seven i Gränbystaden

Gränbystaden får sin andra träningsanläggning när Fitness24seven öppnar idag. Fitness24seven är en av Sveriges största gymkedjor och har öppet dygnet runt. Gränbystaden blir kedjans fjärde etablering i Uppsala.

Hälsotrenden är fortsatt stark i Sverige och enligt Europabarometern 2018 tränar 67 procent av svenskarna regelbundet på gym, vilket är högt över europasnittet. Fitness24seven är en av Sveriges största gymkedjor med mer än 250 anläggningar, varav fyra i Uppsala. Gymmet i Gränbystaden har kompletta styrke- och konditionsavdelningar plus en kompletterande sal enbart för tjejer samt en yta för funktionell träning.

– Gränbystaden är en växande stadskärna med tiotusentals boende på promenadavstånd. Tillgänglighet och goda grannar är viktigt för vår verksamhet och vi ser mycket ljust på framtiden här, säger Veronica Nylen-Wicksell, Regional Manager på Fitness24seven.

Gränbystaden har på några år utvecklats från ett köpcentrum till en levande stadsdel med bostäder, underhållning, restauranger, service och vård. Nu öppnar Fitness24seven vid Sara Stinas torg, utanför gallerians södra entré och får inom kort sällskap av solariekedjan TanExpress som också öppnar under juni.

– Vi gläder oss åt att få välkomna Fitness24Seven till Gränbystaden. De blir ett värdefullt komplement till vårt utbud av friskvård, träning och hälsa, säger Thomas Levander, fastighetschef på Atrium Ljungberg. De utgör en viktig pusselbit i att skapa attraktion, liv och rörelse under en stor del av dygnet i kvarteret kring Sara Stinas Torg.

Hyresavtalet med Fitness24seven är ett så kallat grönt hyresavtal - en överenskommelse mellan hyresvärd och hyresgäst om gemensamma åtgärder för att behålla eller förbättra lokalens miljömässiga prestanda.

Saras Stinas torg i Gränbystaden. Foto: Martin Kelam

Nacka, 2020-06-08