Pong öppnar i Gränbystaden - Atrium Ljungberg

Pong öppnar i Gränbystaden

Den asiatiska restaurangkedjan Pong har tecknat avtal med Atrium Ljungberg och öppnar i Gränbystadens galleria under senhösten. Grundaren Michael Zhan tror på ett stort uppsving för att träffas och äta tillsammans igen.

Restaurangen planeras öppna lagom till julhandeln och kommer att ligga i södra delen av gallerian intill Nordisk Film. Lokalen som är 350 kvadratmeter, har en stor restaurangdel med buffé och en mindre expressdel för avhämtning. Pong är ett framgångsrikt koncept med smaker från hela Asien och finns på ett flertal platser i Sverige.

– Jag ser mycket fram emot att få öppna i Gränbystaden, som verkligen har utvecklats de senaste åren. Jag märker ett stort behov av att träffas och äta tillsammans och det här är en plats där människor från hela Uppsala med omnejd enkelt kan mötas, säger Michael Zhan, grundare av Ponggruppen.

Gränbystaden är Uppsalas andra stadskärna med bostäder, underhållning, restauranger, service och vård. Restaurangutbudet blir allt viktigare och under 2019 serverades cirka 2,5 miljoner måltider på nära trettio restauranger och caféer.

– Vi är väldigt glada att Pong öppnar i Gränbystaden, säger Henrik Viklander, Leasing manager på Atrium Ljungberg. Pong har ett starkt och tydligt koncept som kommer bli ett perfekt tillskott i gallerian, både för lunch- och middagsgäster.

Hyresavtalet med Pong är ett så kallat grönt hyresavtal - en överenskommelse mellan hyresvärd och hyresgäst om gemensamma åtgärder för att behålla eller förbättra lokalens miljömässiga prestanda.

Nacka, 2021-06-29

Ladda ner bilder