Nordic PM tecknar avtal i växande Sickla - Atrium Ljungberg

Nordic PM tecknar avtal i växande Sickla

Atrium Ljungberg har tecknat hyresavtal med fastighetskonsulten Nordic PM om nytt huvudkontor i Sickla. Avtalet omfattar närmare 500 kvadratmeter med inflyttning i mitten av december.

– Sickla är ett bra område, här finns närhet till all form av service och matutbud. Vi får skräddarsydda lokaler som passar oss nu när vi skall ta företaget till nästa nivå. Sedan så är läget ytterligare en viktig aspekt för oss då vi har många kunder och leverantörer som kommer att besöka oss, säger Jeanette Öhrn, vd Nordic PM.

– Vi är så glada att hälsa Nordic PM välkomna till oss. Sickla är en snabbt växande stadsdel med ett stort serviceutbud, restauranger och butiker, samtidigt som natur och träning finns runt hörnet, något som blir allt viktigare att kunna erbjuda sina medarbetare. I Sickla finns idag en spännande blandning av företag och Nordic PM kommer att passa väl in i mixen av framåtlutade bolag som vill vara med och växa härsäger Mikael Gillerlöv, fastighetschef Sicka, Atrium Ljungberg.

Atrium Ljungberg har i 20 års tid utvecklat Sickla från ett industriområde till en levande stadsdel med en blandning av arbetsplatser, bostäder, skolor, handel, kultur och hälsa. Redan idag finns cirka 400 företag etablerade i Sickla och 8 000 arbetande. 2025 startar nästa steg i områdets utveckling – Stockholm Wood City som blir världens största stadsutvecklingsprojekt i trä. Med 250 000 kvadratmeter, 25 kvarter och 30 byggnader blir Stockholm Wood City hem för ytterligare 7 000 kontorsarbetsplatser och 2 000 bostäder, lagom till att nya tunnelbanan till Sickla planeras vara färdigbyggd.

Hyresavtalet med Nordic PM är ett så kallat grönt hyresavtal - en överenskommelse mellan hyresvärd och hyresgäst om gemensamma åtgärder för att behålla eller förbättra lokalens miljömässiga prestanda.

Nacka 2023-10-04