Anpassat för stark tillväxt och medarbetartrivsel

Utmaning

KitchenTime Group är en av Nordens ledande inom köks- och serveringsprodukter. Det går bra, bolaget växer och med det även behovet av att expandera. Många medarbetare gör att efterfrågan på olika slags arbetsmiljöer är stort. Att både klara expansion och möta medarbetarkrav kan vara dyrt och tidskrävande, särskilt om det innebär att flytta. Med en nära hyresvärd och en bra dialog har KitchenTime hittat en hållbar lösning.

Så här gjorde vi

Med lokal förvaltning och egen personal kan vi lära känna våra hyresgäster på riktigt. Det tillsammans med vår erfarenhet från tusentals hyresgästanpassningar gjorde att vi kunde förstå och möta Kitchen Times utmaningar. Genom att förlägga vårt eget förvaltningskontor i direkt anslutning till KitchenTimes kontor kan vi enkelt flytta på oss själva när Kitchen Time behöver mer yta. Med smarta materialval i golv och tak tillsammans med en öppen planlösning har Kitchen Time fått alla möjligheter att anpassa kontoret efter sina arbetsmodeller och medarbetarönskemål.

Resultat

Lokalen växer med företaget och genom att använda kontoret som testbädd för de KitchenTimes egna produkter har såväl trivsel som engagemang hos medarbetarna ökat. Nu är det snart dax för en ny expansion från 600 till 1 000 kvadratmeter. "Lokalen anpassas helt till vår verksamhet, man bygger verkligen efter våra behov" berättar Cecilia Rollborn, CFO KitchenTime.

Läs mer om KitchenTimes leverantörsinredda och tillväxtanpassade kontor.


"Att behöva flytta kan ta ganska mycket energi från ett bolag. Därför

är det mycket värt att ha en lyhörd och flexibel hyresvärd som kan möta våra behov med rätt lösning vid rätt tidpunkt. Vi har en bra relation med AtriumLjungberg och fick möjlighet att växa i samma fastighet."

Cecilia Rollborn, CFO, KitchenTime Group

 

FAKTA

Verksamhet

KitchenTime Group består av varumärkena Confident Living och KitchenTime. Confident Living är en av Sveriges ledande återförsäljare av möbler och heminredning med ett brett sortiment för hemmets alla rum från välkända varumärken och nya designers. KitchenTime är en av Nordens ledande aktörer inom kategorierna köks- och serveringsprodukter online med över 45 000 produkter i sortimentet. Bolaget har prisbelönats flertalet gånger, senast tilldelades vi PriceRunners pris för Årets e-handlare 2018 inom Hem och inredning.


Lokalens viktigaste uppgift

Lokalen ska kunna ha plats för alla funktioner: såväl öppna och flexibla arbetsplatser som lugnare med fokuserade arbetsplatser. Lokalen ska även kunna fungera som en testbädd och visningsyta för de produkter som bolaget erbjuder. Dessutom behöver lokalen kunna möta de expansionsbehov som KitchenTime har.


Antal medarbetare

65

Area

Expanderar från 600 - 1 100 kvadratmeter i Forumkvarteret, Uppsala.